Uczniowie klas ósmych ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Gostyninie wzięli udział w zajęciach, podczas których omawiano literaturę związaną z II wojną światową. Tematyka spotkania obejmowała nie tylko lektury szkolne, ale także szerszy kontekst historyczny. Uczniowie mieli okazję zgłębić historie ludzi żyjących w czasach okupacji, a także ich doświadczenia związane z syberyjskim zesłaniem oraz systemem GUŁAG. Zajęcia dostarczyły młodzieży wielu cennych informacji oraz skłoniły do refleksji na ważne tematy.
Podczas spotkania, prowadzonego przez panią Elżbietę Szubską-Bieroń, uczniowie zapoznali się z różnorodnymi pozycjami literackimi, takimi jak „Kamienie na szaniec”, „Dywizjon 303” czy „Inny świat” Gustawa Herlinga-Grudzińskiego. Dyskusja obejmowała także literaturę obyczajową, która nawiązuje do wojennej tematyki. Uczniowie mieli okazję zrozumieć, jak literatura może przyczynić się do zrozumienia przeżyć ludzi w trudnych czasach, a także jakie różnice występowały między niemieckimi a sowieckimi obozami pracy.
Ważnym tematem poruszanym podczas zajęć była również historia lokalna. Uczniowie dowiedzieli się, że Szpital Psychiatryczny w Gostyninie w czasie II wojny światowej pełnił funkcję tzw. „sanatorium”, co wzbudza zainteresowanie i emocje do dziś. Zmierzając do końca spotkania, młodzież podzieliła się refleksjami na temat swoich ostatnich wizyt w Auschwitz, które miały duży wpływ na ich postrzeganie tego okresu historycznego. Uczestnictwo w zajęciach pozwoliło uczniom na zbudowanie głębszej więzi z historią oraz literaturą, co z pewnością wpłynie na ich przyszłe zrozumienie tematów społecznych i kulturowych.
Źródło: Miejska Biblioteka Publiczna w Gostyninie
Oceń: Uczniowie SP nr 3 w Gostyninie poznają literaturę dotyczącą II wojny światowej
Zobacz Także


